Pobierz aplikację
apple app store google play store
  • Home
  • Jak założyć Kartę?
2025-03-04

Jak założyć Kartę?

Aby założyć Kartę Mieszkańca w wersji mobilnej:
1. Wyszukaj w sklepach Google Play lub App Store aplikację "Mój Szczecinek" (wyszukiwanie także pod hasłem: Karta Mieszkańca Szczecinek, Szczecinecka Karta Mieszkańca), możesz także skorzystać z linków do pobrania umieszczonych w stopce strony karta.szczecinek.pl. Korzystanie z aplikacji oraz Pakietów Mieszkańca i Seniora jest bezpłatne.
2. Zainstaluj aplikację „Mój Szczecinek” na swoim telefonie.
3. Zarejestruj się, następnie wybierz rodzaj konta (rodzinne/indywidualne). Uzupełnij dane: imię, nazwisko, adres, PESEL, adres e-mail (wymagany dla osób pełnoletnich). Numer telefonu nie jest wymagany. Na tym etapie możesz już dodać wszystkich członków swojej rodziny, ale możesz uczynić to również później.
4. Zaloguj się do aplikacji, podając adres e-mail oraz ustanowione hasło.
5. Wybierz preferowany widok ekranu startowego – widok karty lub wiadomości z aktualnościami.
6. Założenie konta w aplikacji nie jest równoznaczne z otrzymaniem dostępu do zniżek.
7. Pod wizerunkiem karty z kodem QR znajdziesz pole „Posiadane pakiety” oraz przycisk „Dodaj pakiet”, po jego tapnięciu pojawi się wniosek o dodanie Pakietu.
8. W pierwszym kroku wybierz Pakiet, który chcesz dodać, w drugim kroku dodaj dokumenty niezbędne do weryfikacji wniosku (system podpowie jakie dokumenty należy przedstawić). Możesz zrobić zdjęcie dokumentu z telefonu lub załączyć dokument z folderu w telefonie. W kroku trzecim dodaj swoje zdjęcie – tu także możesz skorzystać z aparatu w swoim telefonie lub załączyć zdjęcie z galerii. Jeśli nie chcesz wysyłać dokumentów on-line możesz dokonać weryfikacji w punkcie obsługi Karty.
9. Złóż wniosek o „Pakiet Mieszkańca” lub "Pakiet Seniora".
10. Oczekuj na weryfikację. Pracownik Urzędu Miasta zweryfikuje poprawność danych. Czas weryfikacji trwa do 14 dni roboczych.
11. Możesz również uzupełnić wniosek dla członków swojej rodziny wybierając
w aplikacji opcję „Dodaj nową osobę”.
12. Po pozytywnej weryfikacji aktywny pakiet pojawi się w oknie aplikacji z adnotacją „Pakiet Mieszkańca/Pakiet Seniora, ważny od, ważny do”. Na widoku Karty pojawi się wysłane przez Ciebie zdjęcie.
13. Od tego momentu możesz już korzystać ze zniżek oferowanych przez Kartę Mieszkańca „Mój Szczecinek”. By poznać ofertę tapnij pole o nazwie „Pakiet Mieszkańca” lub "Pakiet Seniora" w aplikacji „Mój Szczecinek” lub skorzystaj z funkcji „W pobliżu” znajdującej się w prawym górnym rogu aplikacji. Na podstawie włączonej lokalizacji telefonu aplikacja pokaże Ci dystans do najbliższego Partnera lub wydarzenia. Oferta dostępna jest także na stronie karta.szczecinek.pl w zakładce „Oferty Partnerów”.
14. Przy realizacji zamówienia wyświetl obsłudze lokalu lub firmy kod QR karty. Kod zostanie odczytany za pomocą aplikacji weryfikującej, która potwierdzi możliwość skorzystania z oferty Partnera. Pamiętaj, że niektóre oferty mają ograniczenia czasowe lub liczbowe.
15. Jeśli wniosek zostanie odrzucony możesz złożyć go ponownie, usuwając przyczynę, jego negatywnej weryfikacji, np. prześlij inne zdjęcie lub załącz inne dokumenty, jeśli to było powodem odrzucenia wniosku.

Aby założyć Karta Mieszkańca w formie karty plastikowej:
1. Karta wydawana jest imiennie w formie plastikowej, zawiera imię, nazwisko, zdjęcie, numer Karty w postaci kodu QR oraz kodu kreskowego i jest dokumentem identyfikującym osobę Uprawnioną.
2. Wnioski o wydanie plastikowej składa się w punktach obsługi zlokalizowanych w Centrum Informacji Turystycznej lub w Biurze Prasowym i Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta (budynek B, pokój 115) lub poprzez stronę www.karta.szczecinek.pl po wejściu w zakładkę "Załóż konto".
3. Do wniosku papierowego należy dołączyć aktualne, dobrej jakości zdjęcie twarzy Wnioskodawcy.
4. Wymogi dotyczące zdjęcia: format o wymiarach 35 x 45 mm, twarz równomiernie oświetlona, na jasnym tle, bez nakrycia głowy i okularów przeciwsłonecznych, twarz na zdjęciu powinna zajmować ok. 2/3 powierzchni zdjęcia,
5. Jeśli zdjęcie nie spełnia powyższych warunków lub będzie naruszało zasady dobrych obyczajów, zastrzegamy sobie prawo do odrzucenia wniosku.
6. Zdjęcie dołączone do wniosku papierowego podlega zwrotowi przy odbiorze Karty.
7. Wzór wniosku o wydanie Karty stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu, uzyskasz go w punkcie obsługi lub możesz pobrać do wydrukowania ze strony karta.szczecinek.pl z zakładki „Do Pobrania”.
8. Pakiet Mieszkańca jest ważny przez okres 1 roku, licząc od dnia jego przyznania (okres ważności wydłuża się do 2 lata automatycznie, jeśli jesteś zameldowany w Szczecinku na pobyt stały lub czasowy). Pakiet Seniora jest ważny przez okres 5 lat.  Aby przedłużyć uprawnienia należy skorzystać z wniosku o wydanie Karty zaznaczając pole „Wniosek składam w celu odnowienia uprawnień do Pakietu Mieszkańca/Pakietu Seniora”.
9.  W przypadku złożenia wniosku osobiście, rejestracji Konta dokonuje punkt obsługi.
    Wniosek zostanie rozpatrzony nie później niż w terminie 14 dni od jego złożenia.