• Home
  • Popularne pytania

Pytania ogólne

W przypadku utraty Karty Mieszkańca należy zalogować się na swoje konto i zablokować zagubioną Kartę Mieszkańca. Następnie należy udać się do Punktu Obsługi Karty Mieszkańca w Centrum Informacji Turystycznej lub do Biura Prasowego i Komunikacji Społecznej w Urzędzie Miasta w celu odebrania duplikatu Karty Mieszkańca. Duplikat kosztuje 10zł.

Uwaga! Aby otrzymać duplikat Karty Mieszkańca ze zdjęciem powinieneś złożyć wniosek o duplikat - zrobisz to po zalogowaniu się do swojego konta. Jeśli nie chcesz składać wniosku online, udaj się do Centrum Obsługi Karty Mieszkańca.
Tak, pierwsza dokumentowa Karta Mieszkańca jest wydawana bezpłatnie, zaś kolejne, w przypadku utraty lub zniszczenia, za opłatą. Opłaty nie pobiera się w przypadku zmiany dokumentowej Karty Mieszkańca w związku ze zmianą imienia lub nazwiska użytkownika. Także przedłużenie ważności Karty Mieszkańca bez wymiany samej Karty następuje bezpłatnie.
Pakiet Mieszkańca jest podstawowym pakietem, którego aktywacja jest niezbędna do korzystania z Karty Mieszkańca. Pakiet Mieszkańca stanowi zbiór wszystkich zniżek dostępnych dla Użytkowników Karty Mieszkańca 'Mój Szczecinek".
Karta Mieszkańca "Mój Szczecinek", zarówno w formie plastikowej karty, jak i aplikacji mobilnej, jest jedynie identyfikatorem. Aby móc korzystać z karty, niezbędne jest aktywowanie Pakietu Mieszkańca. Pakiet Mieszkańca jest więc zbiorem wszystkich zniżek, z których mogą korzystać użytkownicy, natomiast Karta Mieszkańca jest nośnikiem umożliwiającym skorzystanie z nich.
Możesz zdecydować, czy chcesz używać tylko plastikowej karty, tylko aplikacji, czy obu naraz. Tradycyjna wersja karty nie jest konieczna do korzystania z ofert Partnerów, wystarczy aplikacja na telefon. Należy pamiętać o tym, że posiadanie aplikacji w telefonie oferuje też sporo dodatkowych funkcji - będziesz mógł na przykład w niej utworzyć Konto Rodzinne poprzez dodanie członków rodziny, przejrzeć kalendarz zbliżających się wydarzeń, ofertę Partnerów, rozkład jazdy autobusów, harmonogram wywozu odpadów, zgłosić awarię lub usterkę w przestrzeni publicznej.
Możesz zdecydować, czy chcesz używać tylko plastikowej karty, tylko aplikacji, czy obu naraz. Tradycyjna wersja karty nie jest konieczna do korzystania z ofert Partnerów, wystarczy aplikacja na telefon. Należy pamiętać o tym, że posiadanie aplikacji w telefonie oferuje też sporo dodatkowych funkcji - będziesz mógł na przykład w niej utworzyć Konto Rodzinne poprzez dodanie członków rodziny, przejrzeć kalendarz zbliżających się wydarzeń, ofertę Partnerów, rozkład jazdy autobusów, harmonogram wywozu odpadów, zgłosić awarię lub usterkę w przestrzeni publicznej.

Karta Mieszkańca jest przeznaczona dla Mieszkańców Miasta Szczecinek, którzy (niezależnie czy osiągają jakikolwiek dochód) rozliczają podatek w Urzędzie Skarbowym w Szczecinku i wskazują Miasto Szczecinek jako miejsce zamieszkania. Mogą z niej korzystać także dzieci mieszkańców Szczecinka (własne, przysposobione lub objęte opieką prawną) – do ukończenia 18 lat, a jeśli uczą się lub studiują, to do 26. roku życia. Program skierowany jest także do uczniów mieszkających w internatach lub bursach na terenie Szczecinka – do czasu ukończenia nauki.

Karta Mieszkańca wydawana jest bezterminowo, ale uprawnienia do posiadania zniżek - Pakiety są przyznawane na określony okres:
  • Pakiet Mieszkańca - 12 miesięcy, w przypadku osób zameldowanych na terenie Miasta Szczecinek na pobyt stały - na okres 24 miesięcy; na pobyt czasowy - także na okres 24 miesięcy, pod warunkiem, że okres zameldowania wykracza poza ten okres
  • Pakiet Seniora - 5 lat
Po upływie tego okresu będzie można wnioskować o przedłużenie uprawnienia do danego Pakietu przedkładając odpowiednie dokumenty.