Pobierz aplikację
apple app store google play store
  • Home
  • Regulamin Programu Karty Mieszkańca „Mój Szczecinek”

REGULAMIN PROGRAMU KARTA MIESZKAŃCA „MÓJ SZCZECINEK”

§ 1. Postanowienia ogólne

  1. Regulamin określa warunki wydawania i użytkowania Karty Mieszkańca „Mój Szczecinek”, o której mowa w Uchwale nr IX/70/2024 Rady Miasta Szczecinek z dnia 24 października 2024 r. w sprawie Programu Karta Mieszkańca "Mój Szczecinek".
  2. Uczestnictwo w Programie Karta Mieszkańca „Mój Szczecinek” ma charakter dobrowolny.
  3. W celu realizacji Programu, Miasto Szczecinek będzie współpracowało z Partnerami, którzy będą oferowali ulgi, zniżki lub inne preferencje.
  4. W ramach Programu ulgi, zniżki i preferencje otrzymują osoby, które spełniają warunki określone w Regulaminie.
  5. Karta Mieszkańca „Mój Szczecinek” służy do identyfikacji Użytkownika Karty i potwierdza jego uprawnienia do korzystania z ulg, zniżek i preferencji aktualnie oferowanych przez Partnerów.
  6. Karta Mieszkańca „Mój Szczecinek” nie jest kartą kredytową, płatniczą, bankomatową ani nie umożliwia żadnej innej formy płatności.

§ 2. Definicje
Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:
  1. Regulaminie – oznacza to niniejszy regulamin programu Karta Mieszkańca „Mój Szczecinek”;
  2. Programie – oznacza to Program Karta Mieszkańca „Mój Szczecinek”;
  3. Karcie Mieszkańca „Mój Szczecinek” (lub Karcie) – oznacza to identyfikator Osoby Uprawnionej (wydawany w formie elektronicznej lub plastikowej) potwierdzający prawo do korzystania z uprawnień wynikających z Programu, która jednoznacznie wskazuje na uczestnika programu i pozwala na weryfikację jego Pakietów;
  4. Osobie uprawnionej – oznacza to osobę spełniającą warunki określone w Programie, która na podstawie weryfikacji otrzymała status uprawnionego użytkownika i może korzystać z przyznanych jej ulg, zniżek lub innych preferencji;
  5. Pakiecie – oznacza to zestaw ulg lub zniżek, przypisany do określonej kategorii osób uprawnionych, zgodnie z warunkami określonymi w Regulaminie;
  6. Systemie – oznacza to dedykowaną platformę cyfrową, umożliwiającą rejestrację, weryfikację, zarządzanie uprawnieniami oraz obsługę ulg, zniżek lub innych preferencji dostępnych w ramach Programu. System zapewnia elektroniczną identyfikację użytkowników, kontrolę dostępu do świadczeń oraz integrację z zewnętrznymi systemami i partnerami programu;
  7. Organizatorze – oznacza to Miasto Szczecinek;
  8. Partnerze – oznacza to podmiot, który na podstawie zawartej umowy współpracy z Organizatorem oferuje osobom uprawnionym zniżki, ulgi lub inne preferencje zgodnie z warunkami określonymi w regulaminie programu;
  9. Koncie – oznacza to indywidualny profil w Systemie, umożliwiający zarządzanie uprawnieniami własnymi oraz dostęp do ulg, zniżek lub innych preferencji;
  10. Koncie rodzinnym – oznacza to konto użytkownika w Systemie, umożliwiające zarządzanie uprawnieniami kilku osób uprawnionych należących do jednej rodziny, w tym dostęp do ulg, zniżek lub innych preferencji przysługujących poszczególnym członkom rodziny;
  11. Użytkowniku – oznacza to osobę posiadającą aktywny Pakiet.

§3. Pakiety
W ramach Programu dostępne są następujące pakiety uprawnień:
    1. Pakiet Mieszkańca "Mój Szczecinek" – do którego uprawnieni są:
  1. mieszkańcy Miasta Szczecinek, którzy rozliczając podatek dochodowy od osób fizycznych za poprzedni rok w Urzędzie Skarbowym w Szczecinku, wskazali w deklaracji podatkowej, jako miejsce zamieszkania Miasto Szczecinek, bez względu na to, czy osoby te osiągnęły dochód;
  2. dzieci własne lub przysposobione mieszkańców, o których mowa w pkt 1) powyżej, oraz dzieci, nad którymi mieszkańcy sprawują opiekę prawną lub faktyczną w formie pieczy zastępczej na podstawie orzeczenia Sądu – do ukończenia przez dziecko 18 roku życia, a jeśli dziecko uczy się lub studiuje – do ukończenia studiów lub 26 roku życia;
  3. uczniowie, których miejscem zakwaterowania są internaty lub bursy znajdujące się na terenie Miasta Szczecinek – do czasu ukończenia nauki;
    1. Pakiet Seniora do którego uprawnione są osoby, o których mowa w pkt 1) lit a) powyżej, po ukończeniu 60 roku życia oraz uczestnicy programu „Aktywni 60 Plus”;
    2. Pakiet Komercyjny – to dodatkowa, płatna lub bezpłatna usługa oferowana w ramach Karty, zapewniająca wszystkim zainteresowanym dostęp do określonych benefitów, zniżek, preferencji lub usług na warunkach ustalonych przez Partnerów.

§ 4. ważność pakietów
  1. Pakiet Mieszkańca „Mój Szczecinek” wydawany jest:
    1. na okres 12 miesięcy (termin ważności).
    2. w przypadku osób uprawnionych zameldowanych na stałe na terenie Miasta Szczecinek, na okres 24 miesięcy.
    3. w przypadku osób uprawnionych zameldowanych na czas określony na Terenie Miasta Szczecinek, na okres 24 miesięcy, pod warunkiem, że okres zameldowania wykracza poza ten termin.
Osoba uprawniona może przedłużyć ważność Pakietu Mieszkańca „Mój Szczecinek”, spełniając wymagania określone w Programie.
  1. Pakiet Mieszkańca „Mój Szczecinek” oraz Pakiet Seniora są bezpłatne.
  2. Pakiet Komercyjny jest wydawany na określony czas, odpłatnie lub nieodpłatnie, zgodnie z warunkami określonymi przez organizatora pakietu. Po upływie okresu ważności Pakietu użytkownik ma możliwość jego przedłużenia lub zakupu nowego pakietu, jeśli taka opcja jest przewidziana.
  3. Szczegóły dotyczące poszczególnych Pakietów znajdują się na stronie https://karta.szczecinek.pl i będą na bieżąco aktualizowane.

§5. Forma i procedura wydawania Karty Mieszkańca
  1. Karta dla Mieszkańca może mieć postać elektroniczną lub fizyczną.
  2. Karta dla pakietów Komercyjnych może mieć postać tylko elektroniczną.
  3. Wniosek o wydanie Karty można złożyć online lub w wyznaczonych punktach obsługi.
  4. Wniosek podlega weryfikacji na podstawie dokumentów potwierdzających spełnienie warunków uprawniających do Karty.
  5. Wniosek składa się według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do Regulaminu.
  6. Do wniosku należy dołączyć:
  1. aktualne, dobrej jakości zdjęcie Wnioskodawcy, bez nakrycia głowy i okularów przeciwsłonecznych, przedstawiające pełny owal twarzy, w formacie 35 mm x 45 mm. Zdjęcie dołączane do wniosku składanego online powinno być w formacie „*.jpg” lub „*.png”, w minimalnym rozmiarze 194×221 pikseli i zalecanej rozdzielczości 300 dpi.
Jeśli zdjęcie nie będzie spełniało w/w warunków lub będzie naruszało zasady dobrych obyczajów, Organizator zastrzega sobie prawo odrzucenia wniosku. Zdjęcie dołączone do wniosku papierowego podlega zwrotowi przy odbiorze Karty Mieszkańca,
  1. Dokument Potwierdzający – oryginał, zdjęcie lub skan dokumentu potwierdzającego uprawnienia Osoby Uprawnionej do korzystania z Karty Mieszkańca. Dokumenty potwierdzające będą przechowywane do 14 dni od daty zaakceptowania wniosku lub do 14 dni w przypadku odrzucenia wniosku. Lista Dokumentów Potwierdzających znajduje się poniżej:
 
Osoba Uprawniona Dokument Potwierdzający –
wystarczy jeden z listy
Osoba fizyczna powyżej 18 roku życia
  • Pierwsza strona formularza PIT 28, PIT 36, PIT 36L, PIT 37, PIT 38, PIT 39 za ostatni rok rozliczeniowy z potwierdzeniem złożenia w Urzędzie Skarbowym w Szczecinku (np. pieczęć Urzędu lub UPO);
  • W przypadku braku posiadania któregoś z powyższych dokumentów – potwierdzenie złożenia zeznania wydane przez Urząd Skarbowy w Szczecinku;
  • Do 30 kwietnia roku, w którym składany jest wniosek, uprawnienie może być weryfikowane na podstawie deklaracji rozliczenia podatku od osób fizycznych za poprzedni rok rozliczeniowy.
Emeryci Pierwsza strona formularza PIT-40A (sekcja A, B, C) (otrzymany z ZUS) za ostatni rok rozliczeniowy lub PIT 11A.
Dzieci własne lub przysposobione osób uprawnionych oraz dzieci, nad którymi mieszkańcy sprawują opiekę prawną lub faktyczną w formie pieczy zastępczej na podstawie orzeczenia Sądu
  • legitymacja szkolna;
  • zaświadczenie o uczęszczaniu dziecka do szkoły (dot. dzieci powyżej 14 roku życia);
  • orzeczenie sądu o umieszczeniu dziecka w pieczy zastępczej;
  • zaświadczenie z uczelni wyższej potwierdzające status studenta.
Uczniowie, których miejscem zakwaterowania są internaty lub bursy znajdujące się na terenie Miasta Szczecinek
  • zaświadczenie o uczęszczaniu dziecka do szkoły (dot. dzieci powyżej 14 roku życia)
  • zaświadczenie kierownika obiektu o przebywaniu dziecka w placówce (internacie lub bursie) wraz z datą planowanego zakończenia nauki
 
  1. W przypadku elektronicznego składania wniosku wymagana jest rejestracja Konta:
    1. na stronie https://karta.szczecinek.pl albo
    2. za pośrednictwem aplikacji „Mój Szczecinek” (dostępnej do pobrania w sklepach AppStore, App Gallery oraz Google Play),
Dokumenty, o których mowa w ust. 4 pkt 2 dołącza się w postaci dobrej jakości i czytelnych skanów/zdjęć. Konto zabezpieczone jest loginem oraz hasłem, które Użytkownik ustala samodzielnie w procesie wnioskowania o wydanie Karty.
  1. W przypadku złożenia wniosku osobiście, rejestracji Konta dokonuje punkt obsługi.
  2. Wniosek zostanie rozpatrzony nie później niż w terminie 14 dni od jego złożenia.
  3. Użytkownik zostanie powiadomiony o weryfikacji wniosku i aktywacji Pakietu lub o odrzuceniu Wniosku za pośrednictwem poczty elektronicznej lub w punkcie obsługi. W przypadku, gdy podany został jedynie numer telefonu, wysłane zostanie powiadomienie w formie wiadomości SMS.
  4. Wnioski niekompletne, złożone w niewłaściwy sposób, w których nie okazano lub nie udostępniono wymaganych dokumentów zostaną odrzucone, a Osoba Uprawniona zostaje powiadomiona o konieczności uzupełnienia danych niezbędnych do wydania Pakietu Mieszkańca „Mój Szczecinek”. W przypadku odrzucenia wniosku Osoba Uprawniona może zaktualizować dane na stronie Programu. Jeżeli Osoba Uprawniona nie zweryfikuje się poprawnie i nie wykaże aktywności w ciągu 30 dni, jej wniosek jest usuwany z systemu. Operator zastrzega sobie prawo do ponownej weryfikacji wniosku w terminie 14 dni od dnia złożenia kompletnego formularza.
  5. Kartę w wersji plastikowej należy odebrać osobiście w autoryzowanych punktach odbioru dostępnych na www.karta.szczecinek.pl. Istnieje możliwość upoważnienia innej osoby do odbioru Karty, w tym celu należy wypełnić odpowiednie pole na wniosku o wydanie Karty.

§ 6. Konto rodzinne
  1. Każda osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych może założyć Konto Rodzinne.
  2. Konto Rodzinne powstaje automatycznie poprzez dodawanie kolejnego członka rodziny.
  3. Administratorem Konta Rodzinnego jest osoba, która wymieniona została jako pierwsza we wniosku o wydanie Karty. Administrator Konta Rodzinnego ma wgląd w pakiety wszystkich osób w Koncie rodzinnym, może edytować ich dane osobowe (w tym adres zamieszkania), zainteresowania, wyrażać i cofać zgody, np. na wysyłkę newslettera.
  4. Rodzic wpisując dane dzieci poświadcza, że wszystkie podane dane są prawdziwe, a osoba wnioskująca o założenie konta ma prawo do podawania tych danych oraz poinformowała osobę, której dane podaje o tym fakcie.
  5. Dla każdej osoby pełnoletniej, w imieniu której wnioskuje się o wydanie Karty Mieszkańca wymagany jest indywidualny adres e-mail tej osoby.
  6. Na podany w procesie rejestracji konta adres e-mail zostanie wysłana wiadomość informująca o założeniu przez administratora konta rodzinnego. E-mail zawierał będzie link aktywacyjny do Konta lub Konta Rodzinnego.



§ 7. Użytkowanie Karty
    1. W celu skorzystania z Pakietów przypisanych do Karty osoba uprawniona powinna posiadać ważną Kartę (plastikową lub w wersji elektronicznej) z aktualnymi danymi osobowymi i okazać ją Partnerowi, u którego Karta jest honorowana.
    2. Karta ma charakter zindywidualizowany i nie może być użyczana lub udostępniana innym osobom. Użytkownik Karty zobowiązany jest do jej ochrony przed utratą lub zniszczeniem.
    3. Partner za pośrednictwem aplikacji Veryfikator odczyta uprawnienia zawarte w Karcie i po pozytywnej weryfikacji udzieli odpowiedniej ulgi, zniżki lub innej preferencji.
    4. Uczestnik Programu wyraża zgodę na weryfikację tożsamości i ważności Karty poprzez aplikację Veryfikator, którą operują Partnerzy. Weryfikacja odbywa się poprzez wyświetlenie zdjęcia, imienia, nazwiska i numeru Karty.
    5. Odmówienie Partnerowi okazania Karty, zeskanowania identyfikatora lub stwierdzenie nieważności Karty (gdy osoba okazująca Kartę nie jest jej właścicielem) skutkuje nieudzieleniem ulgi, zniżki lub innej preferencji.
    6. W przypadku posługiwania się Kartą przez osobę nieuprawnioną, przedstawiciel Partnera informuje o tym fakcie Organizatora, zaś uprawnienia wynikające z karty zostają zawieszone.
    7. Użytkownik Karty zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Organizatora o:
      1. każdorazowym zagubieniu, utracie lub zniszczeniu Karty,
      2. utracie uprawnień do korzystania z Karty wraz z jej jednoczesnym zwrotem,
      3. zmianie danych osobowych, znaczącej zmianie wizerunku (dotyczy szczególnie dzieci i wymaga przesłania nowego zdjęcia) oraz
      4. zgonie Osoby Uprawnionej do użytkowania Karty, której dane znajdują się w Koncie Rodzinnym.

§ 8. Utrata Karty i duplikaty
    1. W przypadku utraty Karty Uczestnik Programu powinien niezwłocznie zablokować ją za pośrednictwem Konta na stronie https://karta.szczecinek.pl lub z pomocą pracownika punktu obsługi.
    2. Po zablokowaniu Karty nie będzie ona mogła zostać wykorzystana ponownie. W przypadku utraty karty plastikowej zablokowaniu ulegnie jedynie wersja plastikowa karty, wersja elektroniczna Karty dostępna na nośniku mobilnym pozostanie aktywna.
    3. Wydawanie duplikatu Karty w wersji plastikowej następuje na wniosek Osoby Uprawnionej, który składa się według stosownego wzoru (załącznik nr 2), wyłącznie w formie papierowej.
    4. Duplikat Karty Mieszkańca w formie plastikowej wydawany jest po spełnieniu jednego z warunków:
      1. złożenia oświadczenia o utracie Karty,
      2. zwrotu zniszczonej Karty.
    5. Oświadczenie, o którym mowa ust. 4 pkt 1 w imieniu dziecka składa rodzic.
    6. W przypadku, gdy wizerunek osoby, której wydawany jest duplikat karty uległ zmianie, Osoba Uprawniona do otrzymania Karty udostępnia aktualną fotografię osoby, której ma zostać wydany duplikat Karty w formie plastikowej.
    7. Duplikat Karty w formie plastikowej wydawany jest po uiszczeniu opłaty w wysokości 10 zł.
    8. Potwierdzenie dokonania opłaty, o której mowa w ust. 7 dołącza się do wniosku.

§ 9. Unieważnienie Karty
  1. Karta lub Pakiety mogą być unieważnione przez Organizatora w przypadku:
      1. stwierdzenia, że dane posiadacza Karty wskazane we wniosku lub w załączonych dokumentach nie są prawdziwe, a także w przypadku ustania statusu osoby uprawnionej;
      2. w przypadku pozyskania informacji o zgonie Uczestnika Programu lub w sytuacji długotrwałego braku aktywności na koncie;
      3. w sytuacji stwierdzenia faktu korzystania lub próby skorzystania z Karty przez osoby nieuprawnione;
      4. w przypadku nieprzestrzegania przez Użytkownika Karty postanowień Regulaminu;
  2. Karta może być w dowolnym czasie unieważniona na wniosek Użytkownika Karty, w przypadku dzieci w wieku do 18 roku życia, które posiadają Kartę wydaną na wniosek opiekuna, wniosek o unieważnienie Karty składa opiekun. Wniosek dotyczący rezygnacji składa się w formie elektronicznej lub w formie papierowej, wzór wniosku dotyczący rezygnacji z programu stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu.
  3. Złożenie wniosku o rezygnację z korzystania Karty skutkuje zablokowaniem Karty oraz usunięciem konta Użytkownika.

§ 10. Postanowienia końcowe
    1. Uczestnik Programu może zgłaszać zapytania, uwagi i reklamacje związane ze świadczonymi usługami za pomocą Karty, pod numerem telefonu wskazanym na stronie Programu: https://karta.szczecinek.pl od poniedziałku do czwartku w godz. 9.00-15.00, w piątki w godz. 9:00-13:00 bądź za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: karta.szczecinek@um.szczecinek.pl
    2. Zapytania, uwagi i reklamacje powinny zawierać imię i nazwisko oraz numer telefonu i dokładny adres osoby składającej reklamację, jak również dokładny opis i powód reklamacji.
    3. Rozpatrzenie zapytań, uwag i reklamacji związanych ze świadczeniem usług następuje w najszybszym możliwym terminie w formie pisemnej, w tym elektronicznej lub telefonicznej.
    4. Organizator Programu zastrzega sobie prawo do weryfikacji uprawnień do Karty na każdym etapie trwania Programu.
    5. Organizator Programu zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian i aktualizacji Regulaminu.
    6. Aktualny wykaz zniżek i usług oferowanych w ramach Programu przez Organizatora i Partnerów dostępny jest na stronie internetowej https://karta.szczecinek.pl. W związku z ciągłym rozwojem usług, ich zakres może ulegać zmianie.