REGULAMIN PROGRAMU KARTA MIESZKAŃCA „MÓJ SZCZECINEK”
§ 1. Postanowienia ogólne
- Regulamin określa warunki wydawania i użytkowania Karty Mieszkańca „Mój Szczecinek”, o której mowa w Uchwale nr IX/70/2024 Rady Miasta Szczecinek z dnia 24 października 2024 r. w sprawie Programu Karta Mieszkańca "Mój Szczecinek".
- Uczestnictwo w Programie Karta Mieszkańca „Mój Szczecinek” ma charakter dobrowolny.
- W celu realizacji Programu, Miasto Szczecinek będzie współpracowało z Partnerami, którzy będą oferowali ulgi, zniżki lub inne preferencje.
- W ramach Programu ulgi, zniżki i preferencje otrzymują osoby, które spełniają warunki określone w Regulaminie.
- Karta Mieszkańca „Mój Szczecinek” służy do identyfikacji Użytkownika Karty i potwierdza jego uprawnienia do korzystania z ulg, zniżek i preferencji aktualnie oferowanych przez Partnerów.
- Karta Mieszkańca „Mój Szczecinek” nie jest kartą kredytową, płatniczą, bankomatową ani nie umożliwia żadnej innej formy płatności.
§ 2. Definicje
Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:
- Regulaminie – oznacza to niniejszy regulamin programu Karta Mieszkańca „Mój Szczecinek”;
- Programie – oznacza to Program Karta Mieszkańca „Mój Szczecinek”;
- Karcie Mieszkańca „Mój Szczecinek” (lub Karcie) – oznacza to identyfikator Osoby Uprawnionej (wydawany w formie elektronicznej lub plastikowej) potwierdzający prawo do korzystania z uprawnień wynikających z Programu, która jednoznacznie wskazuje na uczestnika programu i pozwala na weryfikację jego Pakietów;
- Osobie uprawnionej – oznacza to osobę spełniającą warunki określone w Programie, która na podstawie weryfikacji otrzymała status uprawnionego użytkownika i może korzystać z przyznanych jej ulg, zniżek lub innych preferencji;
- Pakiecie – oznacza to zestaw ulg lub zniżek, przypisany do określonej kategorii osób uprawnionych, zgodnie z warunkami określonymi w Regulaminie;
- Systemie – oznacza to dedykowaną platformę cyfrową, umożliwiającą rejestrację, weryfikację, zarządzanie uprawnieniami oraz obsługę ulg, zniżek lub innych preferencji dostępnych w ramach Programu. System zapewnia elektroniczną identyfikację użytkowników, kontrolę dostępu do świadczeń oraz integrację z zewnętrznymi systemami i partnerami programu;
- Organizatorze – oznacza to Miasto Szczecinek;
- Partnerze – oznacza to podmiot, który na podstawie zawartej umowy współpracy z Organizatorem oferuje osobom uprawnionym zniżki, ulgi lub inne preferencje zgodnie z warunkami określonymi w regulaminie programu;
- Koncie – oznacza to indywidualny profil w Systemie, umożliwiający zarządzanie uprawnieniami własnymi oraz dostęp do ulg, zniżek lub innych preferencji;
- Koncie rodzinnym – oznacza to konto użytkownika w Systemie, umożliwiające zarządzanie uprawnieniami kilku osób uprawnionych należących do jednej rodziny, w tym dostęp do ulg, zniżek lub innych preferencji przysługujących poszczególnym członkom rodziny;
- Użytkowniku – oznacza to osobę posiadającą aktywny Pakiet.
§3. Pakiety
W ramach Programu dostępne są następujące pakiety uprawnień:
-
- Pakiet Mieszkańca "Mój Szczecinek" – do którego uprawnieni są:
- mieszkańcy Miasta Szczecinek, którzy rozliczając podatek dochodowy od osób fizycznych za poprzedni rok w Urzędzie Skarbowym w Szczecinku, wskazali w deklaracji podatkowej, jako miejsce zamieszkania Miasto Szczecinek, bez względu na to, czy osoby te osiągnęły dochód;
- dzieci własne lub przysposobione mieszkańców, o których mowa w pkt 1) powyżej, oraz dzieci, nad którymi mieszkańcy sprawują opiekę prawną lub faktyczną w formie pieczy zastępczej na podstawie orzeczenia Sądu – do ukończenia przez dziecko 18 roku życia, a jeśli dziecko uczy się lub studiuje – do ukończenia studiów lub 26 roku życia;
- uczniowie, których miejscem zakwaterowania są internaty lub bursy znajdujące się na terenie Miasta Szczecinek – do czasu ukończenia nauki;
- Pakiet Seniora – do którego uprawnione są osoby, o których mowa w pkt 1) lit a) powyżej, po ukończeniu 60 roku życia oraz uczestnicy programu „Aktywni 60 Plus”;
- Pakiet Komercyjny – to dodatkowa, płatna lub bezpłatna usługa oferowana w ramach Karty, zapewniająca wszystkim zainteresowanym dostęp do określonych benefitów, zniżek, preferencji lub usług na warunkach ustalonych przez Partnerów.
§ 4. ważność pakietów
- Pakiet Mieszkańca „Mój Szczecinek” wydawany jest:
- na okres 12 miesięcy (termin ważności).
- w przypadku osób uprawnionych zameldowanych na stałe na terenie Miasta Szczecinek, na okres 24 miesięcy.
- w przypadku osób uprawnionych zameldowanych na czas określony na Terenie Miasta Szczecinek, na okres 24 miesięcy, pod warunkiem, że okres zameldowania wykracza poza ten termin.
- Pakiet Mieszkańca „Mój Szczecinek” oraz Pakiet Seniora są bezpłatne.
- Pakiet Komercyjny jest wydawany na określony czas, odpłatnie lub nieodpłatnie, zgodnie z warunkami określonymi przez organizatora pakietu. Po upływie okresu ważności Pakietu użytkownik ma możliwość jego przedłużenia lub zakupu nowego pakietu, jeśli taka opcja jest przewidziana.
- Szczegóły dotyczące poszczególnych Pakietów znajdują się na stronie https://karta.szczecinek.pl i będą na bieżąco aktualizowane.
§5. Forma i procedura wydawania Karty Mieszkańca
- Karta dla Mieszkańca może mieć postać elektroniczną lub fizyczną.
- Karta dla pakietów Komercyjnych może mieć postać tylko elektroniczną.
- Wniosek o wydanie Karty można złożyć online lub w wyznaczonych punktach obsługi.
- Wniosek podlega weryfikacji na podstawie dokumentów potwierdzających spełnienie warunków uprawniających do Karty.
- Wniosek składa się według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Do wniosku należy dołączyć:
- aktualne, dobrej jakości zdjęcie Wnioskodawcy, bez nakrycia głowy i okularów przeciwsłonecznych, przedstawiające pełny owal twarzy, w formacie 35 mm x 45 mm. Zdjęcie dołączane do wniosku składanego online powinno być w formacie „*.jpg” lub „*.png”, w minimalnym rozmiarze 194×221 pikseli i zalecanej rozdzielczości 300 dpi.
- Dokument Potwierdzający – oryginał, zdjęcie lub skan dokumentu potwierdzającego uprawnienia Osoby Uprawnionej do korzystania z Karty Mieszkańca. Dokumenty potwierdzające będą przechowywane do 14 dni od daty zaakceptowania wniosku lub do 14 dni w przypadku odrzucenia wniosku. Lista Dokumentów Potwierdzających znajduje się poniżej:
Osoba Uprawniona | Dokument Potwierdzający – wystarczy jeden z listy |
---|---|
Osoba fizyczna powyżej 18 roku życia |
|
Emeryci | Pierwsza strona formularza PIT-40A (sekcja A, B, C) (otrzymany z ZUS) za ostatni rok rozliczeniowy lub PIT 11A. |
Dzieci własne lub przysposobione osób uprawnionych oraz dzieci, nad którymi mieszkańcy sprawują opiekę prawną lub faktyczną w formie pieczy zastępczej na podstawie orzeczenia Sądu |
|
Uczniowie, których miejscem zakwaterowania są internaty lub bursy znajdujące się na terenie Miasta Szczecinek |
|
- W przypadku elektronicznego składania wniosku wymagana jest rejestracja Konta:
- na stronie https://karta.szczecinek.pl albo
- za pośrednictwem aplikacji „Mój Szczecinek” (dostępnej do pobrania w sklepach AppStore, App Gallery oraz Google Play),
- W przypadku złożenia wniosku osobiście, rejestracji Konta dokonuje punkt obsługi.
- Wniosek zostanie rozpatrzony nie później niż w terminie 14 dni od jego złożenia.
- Użytkownik zostanie powiadomiony o weryfikacji wniosku i aktywacji Pakietu lub o odrzuceniu Wniosku za pośrednictwem poczty elektronicznej lub w punkcie obsługi. W przypadku, gdy podany został jedynie numer telefonu, wysłane zostanie powiadomienie w formie wiadomości SMS.
- Wnioski niekompletne, złożone w niewłaściwy sposób, w których nie okazano lub nie udostępniono wymaganych dokumentów zostaną odrzucone, a Osoba Uprawniona zostaje powiadomiona o konieczności uzupełnienia danych niezbędnych do wydania Pakietu Mieszkańca „Mój Szczecinek”. W przypadku odrzucenia wniosku Osoba Uprawniona może zaktualizować dane na stronie Programu. Jeżeli Osoba Uprawniona nie zweryfikuje się poprawnie i nie wykaże aktywności w ciągu 30 dni, jej wniosek jest usuwany z systemu. Operator zastrzega sobie prawo do ponownej weryfikacji wniosku w terminie 14 dni od dnia złożenia kompletnego formularza.
- Kartę w wersji plastikowej należy odebrać osobiście w autoryzowanych punktach odbioru dostępnych na www.karta.szczecinek.pl. Istnieje możliwość upoważnienia innej osoby do odbioru Karty, w tym celu należy wypełnić odpowiednie pole na wniosku o wydanie Karty.
§ 6. Konto rodzinne
- Każda osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych może założyć Konto Rodzinne.
- Konto Rodzinne powstaje automatycznie poprzez dodawanie kolejnego członka rodziny.
- Administratorem Konta Rodzinnego jest osoba, która wymieniona została jako pierwsza we wniosku o wydanie Karty. Administrator Konta Rodzinnego ma wgląd w pakiety wszystkich osób w Koncie rodzinnym, może edytować ich dane osobowe (w tym adres zamieszkania), zainteresowania, wyrażać i cofać zgody, np. na wysyłkę newslettera.
- Rodzic wpisując dane dzieci poświadcza, że wszystkie podane dane są prawdziwe, a osoba wnioskująca o założenie konta ma prawo do podawania tych danych oraz poinformowała osobę, której dane podaje o tym fakcie.
- Dla każdej osoby pełnoletniej, w imieniu której wnioskuje się o wydanie Karty Mieszkańca wymagany jest indywidualny adres e-mail tej osoby.
- Na podany w procesie rejestracji konta adres e-mail zostanie wysłana wiadomość informująca o założeniu przez administratora konta rodzinnego. E-mail zawierał będzie link aktywacyjny do Konta lub Konta Rodzinnego.
§ 7. Użytkowanie Karty
-
- W celu skorzystania z Pakietów przypisanych do Karty osoba uprawniona powinna posiadać ważną Kartę (plastikową lub w wersji elektronicznej) z aktualnymi danymi osobowymi i okazać ją Partnerowi, u którego Karta jest honorowana.
- Karta ma charakter zindywidualizowany i nie może być użyczana lub udostępniana innym osobom. Użytkownik Karty zobowiązany jest do jej ochrony przed utratą lub zniszczeniem.
- Partner za pośrednictwem aplikacji Veryfikator odczyta uprawnienia zawarte w Karcie i po pozytywnej weryfikacji udzieli odpowiedniej ulgi, zniżki lub innej preferencji.
- Uczestnik Programu wyraża zgodę na weryfikację tożsamości i ważności Karty poprzez aplikację Veryfikator, którą operują Partnerzy. Weryfikacja odbywa się poprzez wyświetlenie zdjęcia, imienia, nazwiska i numeru Karty.
- Odmówienie Partnerowi okazania Karty, zeskanowania identyfikatora lub stwierdzenie nieważności Karty (gdy osoba okazująca Kartę nie jest jej właścicielem) skutkuje nieudzieleniem ulgi, zniżki lub innej preferencji.
- W przypadku posługiwania się Kartą przez osobę nieuprawnioną, przedstawiciel Partnera informuje o tym fakcie Organizatora, zaś uprawnienia wynikające z karty zostają zawieszone.
- Użytkownik Karty zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Organizatora o:
- każdorazowym zagubieniu, utracie lub zniszczeniu Karty,
- utracie uprawnień do korzystania z Karty wraz z jej jednoczesnym zwrotem,
- zmianie danych osobowych, znaczącej zmianie wizerunku (dotyczy szczególnie dzieci i wymaga przesłania nowego zdjęcia) oraz
- zgonie Osoby Uprawnionej do użytkowania Karty, której dane znajdują się w Koncie Rodzinnym.
§ 8. Utrata Karty i duplikaty
-
- W przypadku utraty Karty Uczestnik Programu powinien niezwłocznie zablokować ją za pośrednictwem Konta na stronie https://karta.szczecinek.pl lub z pomocą pracownika punktu obsługi.
- Po zablokowaniu Karty nie będzie ona mogła zostać wykorzystana ponownie. W przypadku utraty karty plastikowej zablokowaniu ulegnie jedynie wersja plastikowa karty, wersja elektroniczna Karty dostępna na nośniku mobilnym pozostanie aktywna.
- Wydawanie duplikatu Karty w wersji plastikowej następuje na wniosek Osoby Uprawnionej, który składa się według stosownego wzoru (załącznik nr 2), wyłącznie w formie papierowej.
- Duplikat Karty Mieszkańca w formie plastikowej wydawany jest po spełnieniu jednego z warunków:
- złożenia oświadczenia o utracie Karty,
- zwrotu zniszczonej Karty.
- Oświadczenie, o którym mowa ust. 4 pkt 1 w imieniu dziecka składa rodzic.
- W przypadku, gdy wizerunek osoby, której wydawany jest duplikat karty uległ zmianie, Osoba Uprawniona do otrzymania Karty udostępnia aktualną fotografię osoby, której ma zostać wydany duplikat Karty w formie plastikowej.
- Duplikat Karty w formie plastikowej wydawany jest po uiszczeniu opłaty w wysokości 10 zł.
- Potwierdzenie dokonania opłaty, o której mowa w ust. 7 dołącza się do wniosku.
§ 9. Unieważnienie Karty
- Karta lub Pakiety mogą być unieważnione przez Organizatora w przypadku:
-
- stwierdzenia, że dane posiadacza Karty wskazane we wniosku lub w załączonych dokumentach nie są prawdziwe, a także w przypadku ustania statusu osoby uprawnionej;
- w przypadku pozyskania informacji o zgonie Uczestnika Programu lub w sytuacji długotrwałego braku aktywności na koncie;
- w sytuacji stwierdzenia faktu korzystania lub próby skorzystania z Karty przez osoby nieuprawnione;
- w przypadku nieprzestrzegania przez Użytkownika Karty postanowień Regulaminu;
-
- Karta może być w dowolnym czasie unieważniona na wniosek Użytkownika Karty, w przypadku dzieci w wieku do 18 roku życia, które posiadają Kartę wydaną na wniosek opiekuna, wniosek o unieważnienie Karty składa opiekun. Wniosek dotyczący rezygnacji składa się w formie elektronicznej lub w formie papierowej, wzór wniosku dotyczący rezygnacji z programu stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu.
- Złożenie wniosku o rezygnację z korzystania Karty skutkuje zablokowaniem Karty oraz usunięciem konta Użytkownika.
§ 10. Postanowienia końcowe
-
- Uczestnik Programu może zgłaszać zapytania, uwagi i reklamacje związane ze świadczonymi usługami za pomocą Karty, pod numerem telefonu wskazanym na stronie Programu: https://karta.szczecinek.pl od poniedziałku do czwartku w godz. 9.00-15.00, w piątki w godz. 9:00-13:00 bądź za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: karta.szczecinek@um.szczecinek.pl
- Zapytania, uwagi i reklamacje powinny zawierać imię i nazwisko oraz numer telefonu i dokładny adres osoby składającej reklamację, jak również dokładny opis i powód reklamacji.
- Rozpatrzenie zapytań, uwag i reklamacji związanych ze świadczeniem usług następuje w najszybszym możliwym terminie w formie pisemnej, w tym elektronicznej lub telefonicznej.
- Organizator Programu zastrzega sobie prawo do weryfikacji uprawnień do Karty na każdym etapie trwania Programu.
- Organizator Programu zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian i aktualizacji Regulaminu.
- Aktualny wykaz zniżek i usług oferowanych w ramach Programu przez Organizatora i Partnerów dostępny jest na stronie internetowej https://karta.szczecinek.pl. W związku z ciągłym rozwojem usług, ich zakres może ulegać zmianie.